Ačkoliv se Donu Chadwickovi podařilo získat uznání za svou práci na jedněch z nejikoničtějších řad nábytku na světě, ve svém úsilí nepolevuje. Žije a pracuje v Jižní Kalifornii. Stále zdokonaluje své postupy a zlepšuje své designérské vnímání, při čemž se skvěle baví. I nadále zvažuje svá omezení, používá ergonomické prvky jako sklápěcí mechanismy, elastomerní materiály či kolečka, aby jejich prostřednictvím docílil zcela nového designu. Jako někdo, kdo má za sebou téměř půl století oslavovaných inovací, je stále vlivným členem komunity průmyslového designu a výrobců nábytku z celého světa. Jeho návrh Modular Seating pro společnost Herman Miller, který byl původně představen v roce 1974, se v roce 2015 v rámci veletrhu NeoCon dočkal nového uvedení na trh.
Poté, co se Chadwick v průběhu padesátých let minulého století jako student průmyslového designu zúčastnil přednášky slavných designérů Charlese a Raye Eamesových, se jeho zájem o nábytek ještě prohloubil. O deset let později měl v Los Angeles vlastní designové studio v malé místnosti nad železářstvím, kde trávil většinu času ve snaze oslovit svými nápady výrobce. „Začalo to, mám dojem, v roce 1972,“ vzpomíná Chadwick na to, kdy ho navštívili zástupci společnosti Herman Miller. Od té doby sám nebo spolu s kolegy navrhl některé z nejznámějších produktů této společnosti. V průběhu své slibné kariéry (která měla co nevidět nabrat závratné tempo) se Chadwick vrátil na UCLA, aby zde své znalosti v letech 1976 až 1985 předával studentům jako vyučující.
Jako vášnivý sběratel umění je Chadwick častým návštěvníkem muzeí – stejně jako jeho návrhy. Židle Aeron, ergonomická ikona, kterou navrhl v roce 1994 pro společnost Herman Miller ve spolupráci s Billem Stumpfem, se stala ještě před uvedením do výroby součástí trvalé expozice Muzea moderního umění.
Chadwick přiznává, že se v průběhu let leccos změnilo, včetně jeho pracovních postupů. Například se více otevřel digitálním aspektům designu, jako například vytváření nákresů na obrazovce namísto na papíře. Ale jedna věc se na Chadwickově designových postupech za celých 44 let jeho práce nezměnila ani v nejmenším: jeho zvídavost. Stále prostřednictvím designu testuje způsoby, jakými designéři a výrobci používají udržitelné materiály, aby pomohl vylepšit to, jak lidé žijí a pracují.
"Pokud se přestanete neustále dívat na věci kolem sebe a přestanete se na ně dívat jinak a bez všeobecné zvědavosti, pak už nejste designérem."
Chadwick se svou ženou tráví většinu času návštěvami uměleckých galerií či objevováním nových restaurací v Los Angeles i v zahraničí. Jako nadšený dokumentarista se na cesty zřídka vydává bez svého fotoaparátu. O svých fotografiích říká: „Mám sklony všechno pozorovat. Pokud mě to něčím specifickým po vizuální stránce zaujme, rád si to zaznamenám. A nemusí se ani jednat o něco hezkého.“
Chadwick se před nedávnem znovu zaměřil na svůj nejúspěšnější výtvor, jenž vznikl ve spolupráci se Stumpfem – na židli Aeron. Se společností Herman Miller spolupracoval téměř dva roky na projektu aktualizace prakticky všech prvků židle pro dnešní pracovníky. Pod Chadwickovým vedením nabízí nová verze židle Aeron lepší ergonomii, je přizpůsobena pro lepší výkony, přepracována za účelem příjemnějšího posezení a ušita na míru modernímu prostředí.
Již od dětství se Chadwick inspiruje majestátní přírodou. Stále se vydává na vycházky po kopcích na západě Los Angeles se svým bernským salašnickým psem a hledá inspiraci, která by mohla ovlivnit jeho následující design – bez ohledu na to, jak inovativní bude. „Práce mě stále baví,“ říká Chadwick. „A neopouští mě zvídavost. A to jsou ty důležité věci. Pokud se přestanete neustále dívat na věci kolem sebe a přestanete se na ně dívat jinak a bez všeobecné zvědavosti, pak už nejste designérem.“
Cena National Design, vítěz kategorie produktového designu, 2006
Cena za Design desetiletí vyhlašovaná magazínem Business Week a Industrial Designers Society of America udělená židli Aeron, 2000
Magazín Time, Design: Cena desetiletí za židli Equa, 1990
Zlatá příčka v ocenění IBD za židli Equa, 1984
Ceny IBD a IDSA za úložné prostory, 1980
Cena guvernéra, Výstava designu v Michiganu, 1977
Cena za výjimečný design magazínu ID, 1970, 1971, 1973, 1974